Aliexpress – pareri şi plângeri. Merită folosit în 2017?

Aliexpress – pareri şi plângeri. Merită folosit în 2017?
4.6 (92.5%) 8 votes

Aliexpress (aliexpress.com) este o populară platformă de tranzacţii online din China, iniţiată în anul 2010, care permite exportarea bunurilor din China, direct către clienţi.

Portalul aparţine grupului de tranzacţii Alibaba, care a fost fondat în anul 1999 şi administrează şi alte portaluri, precum Yahoo China.

1. Ce este Aliexpress?

Aliexpress este diponibil utilizatorilor care se înregistrează (care deschid un cont pe website – instrucţiunile privind procesul de înregistrare sunt mai jos) din toată lumea şi este, de asemenea, disponibil sub forma unei aplicaţii pentru dispozitivele mobile.

Aliexpress.com oferă o gamă largă de bunuri, din toate categoriile, inclusiv îmbrăcăminte, electronice, produse de design interior, alimente şi cosmetice. De cele mai multe ori, produsele sunt vândute direct de producătorii din China şi aceasta permite cumpărătorilor achiziţionarea acestora la un preţ mic.

2. Cum începeţi procesul de achiziţionare pe Aliexpress

În prezent, website-ul este disponibil şi în alte limbi, în afara limbii engleze, ceea ce facilitează procesele de navigare şi achiziţioare şi contribuie la creşterea popularităţii platformei în ţările vorbitoare de alte limbi, în afara limbii Engleze. Pentru utilizatorii nou-veniţi, există un scurt manual care prezintă procesul de înregistrare a unui nou utilizator, precum şi procesul de achiziţionare.

Înainte de începerea cumpărăturilor, este necesară crearea unui cont propriu, care vă va permite autentificarea pe site şi achiziţionarea de bunuri. Pentru realizarea acestui lucru pe website-ul principal, Aliexpress.com, trebuie să accesaţi butonul “Autentificare/ Înscriere” – ”Înscriere gratuită”, localizat în colţul din dreapta-sus al paginii.

screen1

Următorul pas este de a accesa din nou butonul “Înscriere”, pentru configurarea noului cont. De asemenea, puteţi utiliza profilul existent de Facebook sau adresa de e-mail – în cazul în care optaţi pentru înregistrarea cu ajutorul adresei de e-mail, veţi fi redirecţionat către un scurt formular special, unde veţi furniza numele, prenumele, adresa de e-mail şi parola creată pentru noul cont configurat.

screen2

Procesul de înregistrare a fost simplificat la maximum şi chiar şi un începător va putea să se înregistreze şi să facă cumpărături pe această platformă online. După trimiterea formularului completat, utilizatorul va fi autentificat automat şi poate începe cumpărăturile pe website.

screen3

Căutarea produselor de care sunteţi interesat este intuitivă. Utilizatorul are posibilitatea de a căuta în funcţie de numele produsului sau poate naviga în funcţie de categoriile selectate. Portalul oferă şi un video explicativ privind procesul de căutare a produselor pe website. Înregistrarea video este disponibilă pe canalul oficial Aliexpress YouTube:

AliExpress – Cum să găseşti produse pe AliExpress

3. Procesul de achiziţionare – pas cu pas.

După vizitarea website-ului Aliexpress.com şi după autentificarea pe site cu contul creat anterior, utilizatorul poate căuta produsele utilizând funcţia de căutare (lupa) sau selectând categoria din pagina de start de pe partea stângă a ecranului. În cazul în care utilizatorul doreşte să navigheze prin toate categoriile, acest lucru se poate face prin accesarea opţiunii “Vizualizează tot”.

screen4

După găsirea unui produs specific, utilizatorul poate accesa produsul respectiv pentru a vizualiza pagina cu detalii despre produs şi mai multe fotografii ale produsului.

screen6

Pe website-ul produselor, utilizatorul poate afla informaţii precum: câte persoane au comandat deja acel produs, câte persoane au adăugat produsul respectiv în lista de dorinţe şi care este ratingul comerciantului. Numărul stelelor indică dacă persoanele care deja au cumpărat şi primit produsul, au fost satisfăcute de acesta. Este recomandată citirea cu atenţie a descrierii produsului de către cumpărător şi verificarea opiniei altor utilizatori (“recenzie”). Aceasta constituie baza pentru o tranzacţie finalizată cu succes, care satisface cumpărătorul.

Dacă un utilizator este pregătit pentru achiziţionarea unui anume produs, trebuie să acceseze butonul “Cumpără acum”, care îl va redirecţiona către formularul de livrare. După furnizarea adresei, utilizatorul poate selecta o metodă de plată convenabilă, care este disponibilă  în funcţie de ţara de rezidenţă (mai multe informaţii referitoare la plăţi pot fi găsite mai departe în cadrul textului). După efectuarea plăţii şi primirea confirmării, cumpărătorul poate aştepta livrarea bunurilor achiziţionate.

Pentru a vă familiariza cu procesul de vânzare, puteţi vizualiza acest video instructiv, oferit de Aliexpress: Cum să faci cumpărături pe AliExpress,

4. Plata cumpărăturilor pe Aliexpress.

screen9

Această platformă comercială oferă cumpărătorilor posibilitatea de a alege între câteva metode de plată iar disponibilitatea acestora este în funcţie de ţara de rezidenţă a cumpărătorului respectiv. Indiferent de ţară sau continent, cumpărătorul dispune de posibilitatea de a utiliza o metodă de plată online rapidă, iar moneda contului din care se face plata nu are importanţă (nu este necesar un cont în valută). De asemenea, există posibilitatea plăţii cu card de debit sau credit.

În timpul plăţii, banca cumpărătorului va converti automat respectiva sumă în dolari (doar această monedă este disponibilă pe Aliexpress) – întregul proces este automat şi nu implică cumpărătorul, ceea ce simplifică procesul şi nu limitează cumpărătorii care utilizează seviciile a diferite bănci. Este recomandat să vă informaţi cu privire la preţurile şi regulile băncii unde aveţi deschis contul înainte de a începe cumpărăturile deoarece există bănci care percep taxe adiţionale sau comisioane pentru metoda de plată aleasă sau pentru conversia valutară.

5. Siguranţa tranzacţiilor pe Aliexpress.

Chiar dacă cumpărăturile online sunt ceva frecvent în zilele noastre, mulţi utilizatori încă au preocupări legate de securitate, în special dacă aceste cumpărături sunt făcute pe website-uri străine. Acesta este motivul pentru care platforma comercială Aliexpress prezintă propria politică de securitate a clienţilor, care garantează securitatea fiecărui utilizator (mai multe detalii pot fi găsite AICI).

6. Comunicarea cu comerciantul.

Pe pagina produsului, utilizatorul poate întotdeauna găsi informaţii despre comerciant, numărul opiniilor pozitive făcute de cumpărători şi comentariile postate. Ratingul mare şi numărul mare de opinii pozitive indică credibilitatea şi onestitatea comerciantului.

screen8

7. Aşteptarea livrării

Timpul de livrare este întotdeauna determinat în funcţie de fiecare produs – este întotdeauna o perioadă de timp determinată de comerciantul care garantează că în acea perioadă de timp, un anume produs va fi trimis şi livrat cumpărătorului. Timpul de livrare este diferit pentru SUA, Rusia şi ţările europene. Statisticile arată că media timpului de aşteptare a livrării este între 1-6 săptămâni, dar depinde de comerciant şi de ţara celui care primeşte comanda.

8. Urmărirea pachetelor

Când un cumpărător achiziţionează un produs, comerciantul este obligat să furnizeze un număr de parcelă (opţiune de “urmărire”). Cumpărătorul care are acces la acest număr poate urmări parcela şi poate verifica etapa livrării.

9. Rambursări şi Reclamaţii pe Aliexpress

Aliexpress încearcă să garanteze securitatea şi satisfacţia deplină a cumpărăturilor pe website şi îşi include utilizatorii într-un program de securitate a cumpărătorilor. Un comerciant dispune de o perioada determinată de timp pentru a livra produsele clienţilor – aceasta este aşa-numita “perioadă de protecţie” care durează de obicei 60 de zile. Cu șapte zile înainte de terminarea acestei perioade, cumpătorul poate deschide o “dispută” cu comerciantul. În cazul în care comerciantul garantează că produsul a fost trimis, perioada de protecţie poate fi prelungită (până la 120 de zile).

Un aspect important de ştiut este că plata comerciantului pentru produsele vândute este primită doar după ce cumpărătorul confirmă că a primit comanda şi că produsul corespunde descrierii (sau dacă perioada de protecţie s-a terminat şi cumpărătorul nu a depus nicio plângere). În orice caz, dacă produsul nu este primit de către cumpărător sau nu corespunde cerinţelor şi nu corespunde descrierii, cumpărătorul poate începe o “dispută” şi poate solicita o rambursare întreagă (rambursare completă) sau doar o parte (rambursare parţială) a sumei plătite.

Dacă disputa cu comerciantul este bine motivată şi sunt furnizate dovezi (ex. fotografii sau înregistrări cu produsul defect), atunci cumpărătorul îşi va primi banii înapoi în câteva zile. Merită subliniat faptul că dacă un produs nu corespunde descrierii iar comerciantul rambursează banii, cumpărătorul poate păstra produsul (defect) şi nu este necesară trimiterea acestuia înapoi la comerciant.

10. Este necesară plata taxelor vamale pentru achiziţionarea bunurilor?

În cazul în care cumpărătorul efectuază mici cumpărături pentru uz propriu iar valoarea declarată a pachetului nu este foarte ridicată, atunci plata taxelor adiţionale nu este obligatorie; în conformitate cu legile în vigoare, dacă valoarea produselor comandate nu depăşeşte 150 de Euro, nu se impun taxe. În orice caz, dacă cumpărăturile sunt în cantităţi mari sau valoarea produselor cumpărate este mare, se impune plata taxelor vamale.

În acest caz, cumpărătorul trebuie să confirme valoarea pachetului şi să transfere această confirmare Oficiului Vamal. În acest caz, împreună cu pachetul, cumpărătorul va primi informaţii despre taxele pe care trebuie să le plătească.

Sumar – avantaje şi dezavantaje pe Aliexpress

Advantaje:

  • Posibilitatea de a cumpăra bunuri la preţuri atractive direct de la producătorii din China
  • Un sistem bun de protecţie a consumatorilor
  • Un sistem simplu de plată
  • Multe cupoane promoţionale pentru utilizatori, cu costuri adiţionale mici de achiziţionare, livrări gratuite

Dezavantaje:

  • Perioade lungi de aşteptare a livrării
  • Posibilitatea de a primi produse de proastă calitate şi confruntarea cu comercianţi necinstiţi
  • Riscul de a cumpăra produse false
  • Un serviciu clienţi de slabă calitate pentru alte limbi în afară de engleză, chineză şi rusă.

Aliexpress - pareri:

  1. Nu îmi place să aştept după comenzile mele, dar preţurile sunt atât de bune, iar dacă nu am nevoie să cumpăr ceva rapid, merită. Nu îmi mai pot imagina viaţa fără cumpărăturile online.

    Răspunde
  2. Bună! Am o întrebare… Nu prea înţeleg, este prima mea tranzacţie – am comandat nişte lucruri acum câteva zile şi pot vedea în istoricul comenzilor câteva informaţii privind procesarea plăţii (plata online a fost finalizată cu succes) şi se mai menţionează ceva legat de 5 zile şi câteva ore, minute – despre ce e vorba??? Pentru ce este acel cronometru? Nu mi-a acceptat plata? Mulţumesc pentru ajutor.

    Răspunde
  3. Hey, nu-ţi face griji, totul e în regulă:) Este doar perioada de timp în care comerciantul trebuie să trimită pachetul cu produse şi să furnizeze numărul parcelei 🙂

    Răspunde
  4. Bună, sunt nou aici, vă rog să mă ajutaţi – sunt menţionate 48 de zile lângă comanda mea – asta înseamnă că abia atunci voi primi livrarea? Ce înseamnă???

    Răspunde
  5. Aceea este perioada “de protecţie” a cumpărătorului – în aceasta perioadă, ar trebui să primiţi pachetul (şi dumneavoastră trebuie să confirmaţi primirea pe site).

    Răspunde
  6. Of, ce-am făcut, din greşeală am apăsat butonul “anulează comanda”, :((( Bineînteles ca banii sunt trimişi…

    Răspunde
  7. Vă veţi primi înapoi banii. Dacă doriţi să cumpăraţi produsele, va trebui să le comandaţi din nou.

    Răspunde
  8. Oh nuuuuuuu 🙁 Mai mult de aşteptat 🙁

    Răspunde
  9. Ei bine, asta se întâmplă când dai click fără să fii atent…

    Răspunde
  10. Amintiţi-vă să citiţi cu atenţie aceste descrieri, când văd aceste vânzări, mă gândesc imediat la seria de poze “Expectativă şi Realitate”. E bine să fii atent când e vorba de produse chinezeşti…

    Răspunde
  11. Pot plăti cu cardul de credit? Tocmai am văzut ceva ce mi-a plăcut.

    Răspunde
  12. Da, trebuie să selectaţi opţiunea de plată prin card.

    Răspunde
  13. Există posibilitatea de a plăti prin PayPal?

    Răspunde
  14. Cum este posibil ca o rochie să coste, de exemplu, 2 dolari? O_o Cât de bizar…

    Răspunde
  15. Hey! Ar trebui să fii cu băgare de seamă la aceste oferte, multe persoană cumpără aceste produse, crezând că vor obţine îmbrăcăminte pe aproape nimic, dar fie nu primesc deloc pachetul, fie sunt chinezării de foarte proastă calitate. Produsele fabricate în China nu trebuie să fie neapărat de proastă calitate (uită-te în jurul casei şi vei vedea că 90% din lucruri provin din China), dar hai să nu ne păcălim singuri că vom găsi ceva grozav pentru doar un dolar.

    Răspunde
  16. Am şters contul de e-mail asociat cu Ali 🙁 Ce fac acum???

    Răspunde
  17. Va fi foarte simplu să configuraţi un nou cont, cu o nouă adresă de e-mail. Procesul de înregistrare durează literalmente un moment. Sau vă puteţi înregistra folosind Facebook şi asta va dura, fără exagerare, câteva secunde.

    Răspunde
  18. Ali este excelent dacă îţi pasă de preţ (dar nu mereu), dar nu şi dacă doreşti un timp de aşteptare a livrării scurt. Putem fi siguri de un lucru – un curier din China nu va ajunge la tine în 24 de ore – cumpărăturile imediate nu sunt o opţiune.

    Răspunde
  19. Dacă cineva nu a trecut deja prin asta, statutul lor financiar este în pericol 😛 Amintiţi-vă să faceţi cumpărături rezonabil şi cu cap! Este foarte uşor de apăsat: ”Cumpără acum” online, dar cardurile noastre de credit au o limită…

    Răspunde
  20. Salutare am facut si eu o comanda pe acest site ,produsul il primesc acasa sau trebuie sa ma duc in vama sa il ridic?

    Răspunde
  21. Am comandat un produs pe 7 ian 2017, AliExpress imi comunica in 10 ian ca vanzatorul a trimis produsul, perioada de livrare este de 60 zile.
    Am intrat acum ( 08 feb ) pe detalii comanda si observ doua informatii contradictorii: 1) statusul comenzii este „The seller has shipped your order” si 2) in 21 ian „【8】Order has been Cancelled „.
    Ce sa inteleg, produsul a plecat sau nu? Nu reusesc sa contactez vanzatorul. Multumesc anticipat pentru raspuns, Constantin

    Răspunde
    • EU AM COMANDAT SI PLATIT UN PRODUS PE DATA DE 5.12.2016 SI NICI PANA AZI 27.02,2017 NU L-AM PRIMIT ! DE CONTACTAT FURNIZORUL NICI VORBA! SUNT NESERIOSI,SARLATANI !

      Răspunde
  22. Am comandat un produs ieftin(7,6 $) ca sa testez seriozitatea acestei firme.
    Comanda a fost lansata pe data de 3.12.2016 si spre neplacuta mea surprindere, nici pana azi 27.02.2017 nu am primit produsul platit .Mai mult, procedura de a reclama neprimirea marfii este complet aiurea, orice incercare de a deschide o disputa cu furnizorul fiind iluzorie ! In concluzie, nu recomand nimanui sa riste o relatie comerciala cu ALIEXPRESS, deoarece sunt niste sarlatani notorii !

    Răspunde
    • deschizi disputa,,,contactezi vznzatorul de mai multe ori….eu am patit
      200$ ptr un tel ,,,nu am primit comanda,am deschis disputa cu vanzatorul,nu a vrut sa vb cu minne iar cei de la aliexpres mi-au trimis bani inapoi.bani.bani nu se duc la vanzator,intra intru-un cont bancar deschis de aliexpres la o banca………… bani ii ptimesti inapoi.nu ai urmat pasi sau nu ai vrut sa iti recuperezi bani.eu sunt multumit de ei….

      Răspunde
  23. cum pot anula un cont aliexpress?

    Răspunde
  24. Salut. Am si eu o intrebare,poate ma puteti ajuta. Am comandat 2 ceasuri pe aliexpress-seller apare Fullhope Electronic. Le am primit sa zicem in timp util de aproximativ 40 zile. nu asta e problema. le am confirmat, dar fiind de sarbatori, craciun, revelion, nu am avut f mult timp sa le testez. Apoi dupa sarbatori am observat ca un produs era ok,iar unul dadea rateuri din ce in ce mai des, adica nu se mai conecta cu telefonul. Am luat leg cu vinzatorul si atit ma aburit-mai incercati, stergeti aia, faceti aia… intr un final mi a dat o adresa sa l trimit inapoi. L am trimis, apare livrat de o luna si ceva, iar acum vinzatorul nu mi mai raspunde. am contactat aliexpress si au zis ca o sa l notifice sa ma contacteze, dar nu o face. Iar eu am ramas si fara produs si fara bani. Ce este de facut?

    Răspunde
  25. Am invitat mai multe produse unde pot să găsesc lista produselor plătite pe care le voi primi?

    Răspunde
  26. Cei mai mari tepari, trimit cu totul altceva decat ceea ce ai comandat, apoi nu mai raspund la mesaje.

    Răspunde
  27. Buna am o problema , am comandat cu visa card bcr iar dupa 4 comenzi acceptate banca cumva m a blocat din a mai cumpara

    Răspunde
  28. NU cumparati de la AiExpress, mai bine de la Ebay!
    Cod de comandă: 84097531414226 la AliExpress. NU cumparati de la AiExpress, mai bine de la Ebay. M-am săturat și am obosit să aștept să obtin banii in urma unei dispute. Pănă la urmă, nu am primit banii. Toate dovezile prezentate nu au fost luate in seamă, nici măcar n-au vrut sa vizioneze clipurile cu dovezi. Am asteptat o lună, dar ei au facut tot posibilul sa fure. Nu mi-au lăsat nici o posibilitate de a face reclamatie. Totul este închis la 84097531414226. Au avut nesimtirea sa-mi inchidă si contul. Nu am unde sa îmi caut dreptatea. Și am dreptate. Este dezastruos să ai de a face cu comunistii chinezi. Numai eu stiu ce inseamna sa ,,mori cu dreptatea ”. Suma de bani turnată într-un produs rău, trimis prin Aliexpress, mi-a redus încrederea în Aliexpress. Aliexpress vinde gunoi. Vânzătorii selectați de Aliexpress denaturează produsul pentru vânzare, înșeala încrederea cumpărătorilor. Mă întreb cum Aliexpress acceptă nedreptățile. Mă întreb de ce nu lasa cumpărătorul să-și exprime nemulțumirea. De ce numai chinezii au dreptate? AliExpress tine partea chinezilor? Le umple buzunarele chinezilor cu bani vânzătorilor hoți! Am încercat totul, dar nu funcționează bunul simț la ei, chinezii. Am cheltuit 23 de dolari pentru o bucată de junk.
    Dar cel mai iritant lucru este că oricine care cumpără are probleme cu chinezii, dar nimeni pe acest site nu este responsabil pentru vânzarea de produse de proastă calitate. Am sentimentul că acest site este pentru jaf, inclusiv producătorii care sunt în China și vinde produse de doi cenți.

    Răspunde
  29. Am facut o comanda dupa care la numai o zi a aparut la informatii despre livrare (order closed)Am scris un mesaj vanzatorului si mi sa promis ca mi se va returna banii.Nu am obtiunea de a da dispută.A trecut o luna si nu am primit nimic …Nici banii nici produsul.Deci ….nu recomand !!!!Niste hoți!!!!!!!

    Răspunde
  30. sunt multumit de aliexpres,toate comenzile au venit,am peste 20 de comenzi,recomand…..dar mare atentie de la ce vanzator cumparati…..tre sa aiba cel puti 4 stele si 3 diamante….inseamna ca e vechi pe sit si prezinta incredere.bafta.

    Răspunde
  31. Buna ziua! În data de 24 august am achitat o pereche de pantofi SHIDIWEIKE 2017, la toate produsele achiziționate până acum am primit confirmarea plății in 24 -48 ore. Va rog sa-mi spuneti daca acum ar fi o problema sau o întârziere ă vânzătorului?

    Răspunde

Lasă un comentariu